Časový harmonogram dne ve školce
Provozní doba: celodenní provoz – 6:30–17:00 hod.
6:30–8:30 hod.
- děti se scházejí ve třídách, individuální příchod dle potřeb dítěte a požadavků rodičů po předchozí domluvě s učitelkami
- učitelka odpovídá za dítě od chvíle, kdy je od rodičů fyzicky převezme
7:00–7:30 hod.
- děti se rozcházejí do svých tříd
6:30–8:45 hod.
- spontánní hry a činnosti – kolektivní, individuální plánované činnosti dle denního cíle s respektováním požadavků dětí, nenásilně organizované učitelkou, zájmové kroužky
postupné dokončení činností, v "komunikačním kruhu", přivítání dne, vzájemný společný rozhovor, zhodnocení činností
- pohybová činnost dětí – probíhají před dopolední svačinou - pohybové hry, hudebně pohybové hry, cvičební chvilky
8:45–9:00 hod.
- výdej dopolední svačiny – dle jednotlivých tříd
- sebeobsluha – výběr velikosti porcí, nalévání pití, čistota při stolování, dodržování hygienických návyků, dodržování diet
9:00–11:45 hod.
- řízená činnost 9:00 - 9:45 hod. – délka je přizpůsobena věku dětí, jejich koncentraci a zájmu, vychází ze vzdělávacího programu mateřské školy – činnosti jazykové, rozvíjející poznání, výtvarné, pracovní, hudební, pohybové, rozumové, grafomotorické a činnosti utvářející matematické představy
- pobyt venku 9:45 - 11:45 hod. – denně v maximální možné míře – přizpůsoben kvalitě ovzduší, v případě nepříznivého počasí a extrémních teplot může být doba pobytu zkrácena nebo zcela zrušena
- snaha o samostatné oblékání, získávání sebeobslužných dovedností, při oblékání pomáhají učitelky
- aktivity na školní zahradě, sezónní činnosti, vycházky do okolí mateřské školy – parky, les
11:45–12:00 hod.
- výdej oběda – dle jednotlivých tříd
11:45–12:30 hod
- oběd
- sebeobslužné a hygienické návyky, prostírání před obědem – podpora samostatnosti, procvičování správného držení lžíce a celého příboru, možnost výběru velikosti porce, jídlo je dětem vydáváno, sebeobsluha při odnášení nádobí, dodržování diet
- v průběhu oběda pomáhá učitelkám provozní personál
12:30–13:00 hod.
- odchod dětí, které odcházejí po obědě, individuální doba odchodu je možná po předchozí domluvě s učitelkami
- příprava k relaxačnímu odpočinku na lehátku
13:00–14:30 hod. (časový údaj je pohyblivý dle individuálních potřeb dětí a jejich věku)
- relaxační odpočinek
- četba pohádky, knížky na pokračování
- relaxační, odpočinkové a klidové činnosti na lůžku
- v průběhu odpočinku nejsou děti nuceny spát, ale s ohledem na individuální potřeby spánku probíhají klidové činnosti na lehátku, děti si mohou prohlížet knížky, hrát si s plyšovými hračkami - upevňování ohleduplnosti k ostatním
- u předškolních dětí - dle individuální potřeby - se doba relaxace, klidu a odpočinku na lehátku postupně v průběhu školního roku zkracuje až do 14:00 hodin, poté následují individuální činnosti s dětmi
14:30–15:00 hod.
- výdej odpolední svačiny – dle jednotlivých tříd
- sebeobsluha – výběr velikosti porcí, nalévání pití, čistota při stolování, dodržování hygienických návyků, dodržování diet
15:00–17:00 hod.
- odpolední spontánní hry a činnosti, individuální práce s dětmi, možnost realizace při vhodném počasí na školní zahradě, zájmové kroužky
- postupné rozcházení dětí do 17:00 hod.
- učitelka odpovídá za dítě do chvíle, kdy fyzicky předá dítě rodičům nebo pověřené osobě na základě písemného oznámení – zmocnění
Časový harmonogram je možné upravit dle aktuálních podmínek.
Doba výdeje jídla je neměnná – intervaly mezi jednotlivými jídly nesmí překročit dobu 3 hodin.